Furia lui Isus
Daca vi se pare ca recunoasteti mânia in
altii, contemplati-va si veti constata ca ea nu lipseste nici din
interiorul vostru. Daca vi se pare ca recunoasteti un ego exagerat in
alte persoane, interiorizati-va si veti constata ca adevaratul lui sediu
se afla in voi. Tot ceea ce exista in interior se proiecteaza in
exterior, asupra celorlalti, la fel ca lumina unui proiector. Cei din jur devin atunci un fel de ecran pe care va proiectati propriul film.
Mânia voastra este autentica, caci va
apartine personal, si tot ceea ce va apartine este autentic. De aceea,
gasiti sursa din care s-a nascut mânia, din care a provenit ea.
Inchideti ochii si interiorizati-va; inainte de a pierde sansa, cautati
sursa. Veti ajunge cu uimire intr-un spatiu vid.
Mânia nu provine niciodata din centrul
fiintei, ci numai din ego, iar egoul este o entitate falsa. Cu cat va
veti scufunda mai adanc in ea, cu atat veti intelege mai bine ca ea nu
provine din centru, ci de la periferia fiintei. Ea nu are cum sa provina
din centru, caci acesta este o stare de vid absolut. Mânia se naste din ego, care este o entitate falsa, creata de societate. Ea este ceva relativ, o identitate asumata. Cineva te insulta, te simti ranit, si astfel apare mânia.
Voi sunteti mânia. De-a
lungul timpului ati reprimat atata mânie, incat acum va este imposibil
sa mai fiti altfel decat mâniosi. Singura diferenta este ca in anumite
momente va simtiti mai mâniosi decat in altele.
Intreaga voastra fiinta este otravita prin reprimare.
Atunci cand mancati, sunteti mâniosi, iar hrana are un alt gust atunci
cand este mancata intr-o stare de mânie. E minunat sa privesti pe cineva
care mananca fara a fi deloc mânios. Chiar daca mananca un aliment pe
baza de carne, el o face intr-o maniera non-violenta. Altii pretind ca
sunt vegetarieni, mananca numai legume si fructe, dar o fac intr-o stare
de mânie, asa ca nu cunosc non-violenta.
Simplul act al alimentatiei este suficient pentru a manifesta mânia reprimata.
Acest lucru este vizibil din felul in care muscati din alimentele
voastre, ca si cum v-ar fi dusmani de moarte. Cand faceti dragoste,
priviti felul in care actionati: miscarile voastre sunt aceleasi ca
intr-un act de agresiune. Priviti-va fata! Plasati o oglinda in
apropiere, ca sa vedeti felul in care arata fata voastra in asemenea
momente! Toate grimasele furiei si agresiunii apar identice in timpul
actului sexual.
Atunci cand mancati, voi va manifestati
mânia. Este suficient sa priviti o persoana care mananca pentru a va
convinge de acest lucru. Atunci cand faceti dragoste, la fel. Mânia
a patruns atat de adanc in voi incat pana si iubirea voastra – aceasta
activitate care se afla la antipodul mâniei – pana si ea este otravita.
Pana si alimentatia, aceasta activitate atat de neutra din punct de
vedere emotional, va este otravita. Cand deschideti o usa,
sunteti mâniosi, cand cititi o carte, sunteti mâniosi, cand va
incaltati, sunteti mâniosi, cand va strangeti mainile, la fel, pentru ca
voi sunteti mânia personificata.
Daca doriti sa cunoasteti mânia numai
pentru a scapa de ea, acest lucru se poate dovedi extrem de dificil,
caci dorinta de a scapa de mânie creeaza o diviziune. Voi
porniti de la premisa ca mânia este ceva rau, deci lipsa ei trebuie sa
fie ceva bun, la fel cum sexualitatea este ceva rau, iar abstinenta ceva
bun, sau cum lacomia este ceva rau, iar lipsa ei ceva bun…
Daca porniti de la asemenea distinctii, va va fi foarte greu sa
cunoasteti in profunzime aceste manifestari. De aceea, chiar daca vi se
pare ca le-ati transcens, nu ati facut in realitate decat sa le
reprimati. Este suficient un act simplu, de o spontaneitate autentica,
pentru a fi transportati pe loc intr-o alta dimensiune.
Atunci cand sunt false, chiar si
emotiile pozitive, precum iubirea, devin urate. Invers, atunci cand sunt
autentice, chiar si emotiile negative devin frumoase. Chiar si
mânia poate fi frumoasa atunci cand este constientizata cu intreaga
fiinta, cand fiecare fibra a corpului vibreaza pe frecventa ei.
Priviti mânia copiilor mici si veti intelege intreaga frumusete a acestei emotii.
Copiii se infurie cu intreaga lor fiinta. Fata lor devine rosie, dar
ochii le stralucesc de pasiune. Par sa aiba o putere atat de mare incat
ai zice ca vor distruge intreaga lume! Ce se intampla cu copiii atunci
cand se înfurie? Dupa numai cateva minute sau chiar secunde, ei sunt din
nou fericiti, alergand si dansand in jurul casei. Voua de ce nu vi se
intampla acest lucru? Pentru ca oscilati intre doi poli la fel de falsi!
Nu exista nimic autentic in voi.
Mânia nu reprezinta un fenomen de durata.
Insasi natura ei o face sa nu dureze prea mult. Daca este reala, mânia
nu poate dura mai mult de cateva minute, iar atata vreme cat exista in
aceasta stare autentica, este o emotie frumoasa. Ea nu poate rani pe
nimeni. Nimic din ceea ce este real si spontan nu poate rani pe
altcineva.
Numai minciuna poate rani. Daca cineva se
poate mânia spontan, valul de energie va trece in mod natural in cateva
momente, dupa care el se va relaxa, cazand in extrema opusa. El devine
infinit de iubitor. La antipozi se situeaza cei care nu reusesc sa isi
depaseasca momentul, reinnoindu-l mereu si mereu.
Mânia si tristetea sunt unul si acelasi lucru. Tristetea este o mânie pasiva; mânia este o tristete activa.
Tristetea se manifesta cu usurinta si vi se pare mai naturala decat
mânia, dar asta numai pentru ca voi intrati mult mai usor in rezonanta
cu pasivitatea. Este foarte greu ca un om trist sa se enerveze; daca se
va enerva, tristetea lui va disparea. Este foarte greu ca un om mânios
sa se intristeze; daca se va intrista, mânia lui va disparea.
Daca sunteti furios pe cineva si incepeti
sa va manifestati mânia, este limpede ca nici celalalt nu va ramane
calm si nemiscat precum Gautama Buddha. Daca il veti insulta, isi va
iesi din fire si va proceda si el la fel. Mânia atrage dupa sine
mânie, la care se adauga de multe ori violenta si razbunarea. Si
astfel, veti fi atras intr-un cerc vicios.
Mânia nu este lipsita de
frumusete, la fel ca si sexul. Toate lucrurile frumoase pot fi insa
uneori urate. Depinde numai de dumneavoastra. Daca le condamnati, ele
vor deveni urate. Daca le transformati, ele vor deveni divine.
Transformata, mânia devine compasiune, caci energia care sta la baza
celor doua emotii este aceeasi.
Un buddha este intotdeauna plin de compasiune; de unde provine compasiunea lui? Este
vorba de aceeasi energie care la alti oameni se manifesta sub forma
mâniei. La sfinti, ea se manifesta sub forma compasiunii. De
unde se naste iubirea? Un buddha este plin de iubire; Isus a fost plin
de iubire. Energia lor este aceeasi cu energia care la alti oameni se
manifesta sub forma sexualitatii.
De aceea, nu uitati: ori de cate ori condamnati un fenomen natural, acesta devine otravitor.
Mai devreme sau mai tarziu, el va va distruge, va va impinge catre
sinucidere, in schimb, daca il veti transforma, el va deveni divin.
Pentru aceasta, trebuie insa, mai intai, sa fie transformat.
In viziunea mea, cei mai urati oameni din lume sunt asa-numitii „non-violenti”.
Ei nu sunt oameni buni, caci ascund in interior un vulcan. Este
imposibil sa te simti bine in preajma lor, caci au in aura o vibratie
periculoasa. Oricine o poate simti, este aproape tangibila.
Mânia pura este frumoasa pentru ca nu-i lipseste totalitatea. Asta s-a intamplat cu Isus.
Atunci cand a intrat in marele templu si i-a vazut pe camatari si
tarabele lor in curtea interioara, el s-a infuriat. A devenit mânios.
Era aceeasi energie pe care o manifesta de obicei sub forma iubirii si a
compasiunii. Cu mainile goale, i-a aruncat afara din templu pe camatari
si pe negustori si le-a rasturnat tarabele. Trebuie sa fi fost extrem
de mânios, caci felul in care a procedat, de unul singur, nu era deloc
un lucru usor.
Mânia lui trebuie sa fi fost cu
adevarat pura! Indienii nu i-au iertat nici pana astazi aceasta
atitudine. Ei nu sunt convinsi ca lisus nu a fost un iluminat, din cauza
acestui unic incident. Oamenii sunt plini de prejudecati, de
idei personale, in loc sa vada realitatea, omul iluminat in cazul de
fata, ei vin cu cliseele lor limitate si constata ca acesta nu se
incadreaza in ele. Deci, nu a fost un iluminat. De altfel, niciun iluminat nu se va incadra vreodata in cliseele si prejudecatile voastre. Acest lucru este imposibil.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Ce te opreste sa faci un comentariu?