Persoane interesate

luni, 6 iulie 2015

Cum poti dizolva emotiile negative – Doua tehnici orientale eficiente!

Priveste in mod clar
#1. Recunoaste ca frica si-a facut aparitia si eticheteaz-o in mintea ta. Cuvintele pe care le folosesti sunt foarte importante. Evita sa-ti spui “Mi-e frica”. Spune in schimb “a aparut sentimentul de frica” sau “frica este aici”. Poti observa cum prin simpla schimbare a unor cuvinte isi face aparitia o perspectiva diferita si mult mai mult spatiu.
#2. Respira profund de trei ori si incearca sa aduci toata atentia in interiorul tau – asta inseamna sa renunti la a mai acorda atentie obiectului, persoanei sau circumstantei care a declansat emotia, ci mai degraba sa acorzi atentie emotiei in sine. Accepta ca sentimentul se afla acolo.
#3. Studiaza sentimentul in profunzimea sa. Cu alte cuvinte, studiaza cauzele, efectele si natura sa. Iata cateva intrebari care te pot ghida in studierea profunda a sentimentului:
Cauzele – Ce a contribuit la declansarea acestui sentiment? Nu este necesar sa te reintorci la cauzele indepartate ale acestui sentiment, in copilaria ta sau orice altceva. Pentru moment stai prezent cu ceea ce se intampla acum si aici in interiorul tau.
Efecte – Cum se simte acest sentiment in interiorul meu? Unde se afla el in interiorul corpului meu? Ce amintiri si ganduri inoata in jurul acestui sentiment in mintea mea? Care sunt gandurile si sentimentele mele despre acest sentiment?
Natura – Priveste in interiorul tau si intreaba-te “Ce este acest sentiment?”. Nu folosi cuvinte pentru a explica, mentine in viata intrebarea de mai sus. Are acest sentiment o culoare, o substanta, o dimensiune? Care este vibratia sa? Contempla nepermanenta acestui sentiment. Nu a fost aici acum cateva minute – de unde a venit? Nu va fi aici peste cateva minue – unde se va duce cand o sa dispara?
Petrece pe cat de mult timp crezi ca este nevoie la pasul cu numarul trei. Afla cat mai multe posibil despre acest sentiment negativ. Suntem sclavii a ceea ce noi nu intelegem. Observa daca aceasta emotie este problema reala sau daca se afla ceva sub aceasta.
Lasa sa fi orice ar fi – dar nu crea povesti si interpretari in jurul sentimentului respectiv si elibereaza-te de acest sentiment. Nu-ti pot spune cum sa te eliberezi, dar e ceva ce fiecare fiinta umana face in mod intuitiv.
In acest moment s-ar putea sa descoperi ca emotia negativa a disparu deja sa ca a pierdut din putere. In cazul in care nu a slabit suficient de mult in intensitate, poti continua cu urmatorul exercitiu.
Intoarcerea la echilibru
Recunoaste aparitia sentimentului de frica si accepta-l pe deplin. Intoarce-ti atentie spre interior si adreseaza-ti intrebarea “Cine se teme?” Cine este cel care este afectat de frica? Cine esti tu cel care percepi frica? Nu te grabi. Nu presupune – cauta cu adevarat raspunsul la aceleasi intrebari. Foloseste toate aceste intrebari pentru a aduce toata atentia catre tine insuti, catre subiectul si catre cel care traieste experienta sentimentului de frica. Acest subiect este ego-ul, identitatea ta sau cine crezi tu ca esti. Petrece-ti timpul pastrand atentia acolo, in acel spatiu.
In cazul in care concentrarea ta este intensa si persistenta, in acest moment deja ai uitat de sentimentul de frica, dar continua.
Intreaba-te “Cine sunt eu?”. Respinge orice raspuns pe care ti-l ofera mintea ta, deoarece tu esti constient de mintea ta si astfel tu nu poti sa fii mintea ta. Tu esti consient de tricolul tau si astfel nu poti sa fii tricoul tau – este un obiect al perceptiei tale. Tu esti constient de corpul tau, asa ca nu esti corpul tau. Esti constient de sentimentul de frica, asa ca nu ai cum sa fii acel sentiment. Esti constient chiar si de acest proces mental, asa ca nu esti acest proces mental. Cine esti tu, cine este constient de toate acestea?
Poti folosi aceste tehnici una dupa cealalta sau individual. In orice caz, o intelegere foarte clara este esentiala. Nu poti depasi cu succes ceva ce nu intelegi sau ceva ce nu constientizezi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce te opreste sa faci un comentariu?